Zašto klima “puše toplo” iako ste je upravo napunili?

Zašto klima “puše toplo” iako ste je upravo napunili?

Ljeto je u punom jeku. Sunce peče, asfalt se topi, a vi sjedate u auto uvjereni da će vas rashladiti klima koju ste upravo napunili. Međutim, slijedi razočaranje. Umjesto hladnog zraka, iz ventilacije izlazi mlak, pa čak i topao zrak. U čemu je problem?

1. Curenje rashladnog plina

Najčešći razlog zbog kojeg klima ne hladi ni nakon punjenja je curenje. To znači kako sistem ima negdje napuknuće, te će sav novi plin vrlo brzo iscuriti. Možda je klima nakratko proradila nakon punjenja, ali čim je plin iscurio, problem se ponovo pojavio. Bez saniranja curenja, punjenje je samo privremena mjera koja ne rješava problem.

2. Neispravan kompresor

Kompresor je komponenta koja pokreće rashladni ciklus. Ukoliko on ne radi ispravno, klima neće moći proizvoditi hladan zrak. Možda se taj dio uopšte ne uključuje, ili je mehanički oštećen, te ne prima električni signal da se aktivira. U svakom slučaju, bez kompresora nema hlađenja, ma koliko plina bilo u sistemu.

3. Problem s električnim instalacijama

Električni kontakti, releji, osigurači ili senzori pritiska mogu uticati na rad klime. Recimo, klima ne dobije “dozvolu” da se aktivira zbog neispravnog senzora, tada sistem miruje, a vi imate osjećaj da “nešto ne štima”, iako ste je napunili. Posebno su osjetljivi noviji automobili, gdje elektronika upravlja svakim dijelom sistema.

4. Začepljen filter kabine ili prljav isparivač

Filter kabine često se zaboravlja, a ima važnu ulogu u pravilnoj cirkulaciji zraka. Ako je prljav ili začepljen, klima može raditi, ali zrak neće imati “put” da dopre do vas kako treba. Isto vrijedi i za hladnjak, koji ako je prekriven prašinom, vlagom i gljivicama, otežava hlađenje i protok.

5. Sistem nije dovoljno napunjen ili je prepunjen

Sistem nije napunjen s tačnom količinom plina, onda klima neće raditi kako treba. Premalo plina znači nedovoljan pritisak za rad kompresora, dok previše može izazvati preveliki pritisak i zaštitno isključivanje sistema.

6. Klima još “nije stigla” da hladi kako treba

Ne morate odmah paničiti, ako ste tek ste upalili automobil, posebno na visokim temperaturama, jer treba nekoliko minuta da klima “uhvati” ritam. U mjestu, na parkingu ili u gradskoj gužvi, njena efikasnost je slabija. Tek kad se vozilo pokrene, rashladni sistem počinje raditi punim kapacitetom.

Ukoliko klima i dalje puše toplo, nemojte nagađati. Dovezite auto na servis i obavite detaljan pregled, stručno osoblje će pronaći uzrok problema i efikasno ga otkloniti. Nije poenta da klima radi “dva dana”, već da te pouzdano hladi cijelu sezonu.