Jednostavan trik za sigurniju i tišu vožnju!

Jednostavan trik za sigurniju i tišu vožnju!

Iako se često spominje, rotacija guma je za mnoge vozače i dalje nejasan pojam, ali je problem što se njen značaj često potcjenjuje. Ukoliko vam je mehaničar ikada rekao: „Trebalo bi rotirati gume ili zamijeniti im mjesta“, a vi ste samo klimnuli glavom, ovaj tekst je za vas.

Šta znači rotacija guma?

Rotacija guma znači da gume na automobilu povremeno zamijene mjesta, prednje idu nazad, zadnje naprijed, a ponekad se mijenjaju i strane (lijeva i desna). Način rotacije zavisi od vrste vozila i pogona, ali suština je ista: cilj je da se sve četiri gume troše ravnomjerno.

Iako zvuči jednostavno, ova praksa može značajno uticati na vašu sigurnost, trajanje guma, pa čak i na potrošnju goriva.

Zašto je rotacija guma važna?

Ravnomjerno trošenje:

Kod vozila s prednjim pogonom, prednje gume trpe veće opterećenje, učestvuju u skretanju i preuzimaju najveći dio sile kočenja. Zato se i brže troše. Rotacijom omogućavamo da i zadnje gume preuzmu taj „teret“, čime se sve četiri troše ravnomjernije.

  1. Dulji vijek trajanja guma:


Umjesto da svake godine kupujete dvije nove gume, pravilnom rotacijom možete koristiti isti set duže, i to nekoliko sezona.

  • Bolje ponašanje vozila na cesti:


Kada su gume ujednačeno istrošene, auto se stabilnije ponaša u vožnji, naročito pri kočenju, skretanju i vožnji po kiši ili snijegu.

  • Veća sigurnost:


Neravnomjerno istrošene gume mogu dovesti do proklizavanja, lošijeg prianjanja uz cestu i produženog zaustavnog puta, a to znači da vozilu treba više vremena i duža udaljenost da se potpuno zaustavi, što može biti izuzetno opasno u kritičnim situacijama.

Koliko često treba rotirati gume?

Preporuka je da se gume rotiraju na svakih 8.000 do 10.000 kilometara, ili svakih 6 mjeseci, Za vozače koji redovno mijenjaju ulje, upravo je tad i pravi da završe i rotaciju guma.

Nekoliko jednostavnih uputa:

  • Za gradske vozače: svakih 6 mjeseci.
  • Za one koji često putuju van grada: svakih 10.000 km.
  • Za vozila s pogonom na sva četiri točka (4×4): još je važnije pratiti stanje i rotirati gume redovno.
  • Vozite sportski, agresivnije ili češće po lošijim putevima: rotaciju radite i ranije.

Ima nekoliko načina rotacije, u zavisnosti od vrste pogona:

Kako izgleda rotacija (i mogu li to sam/sama)?

  • Prednji pogon: prednje gume idu nazad, zadnje se prebacuju naprijed ukršteno (lijeva zadnja naprijed desno, i obrnuto).
  • Zadnji pogon: zadnje idu naprijed ukršteno, a prednje se samo premjeste nazad, bez mijenjanja strane.
  • Pogon na sva četiri točka: koristi se tzv. „križna“ rotacija — sve četiri gume mijenjaju i poziciju i stranu.

Koliko god da ste iskusni, ovaj posao prepustite servisu i to s razlogom. Tamo imaju svu potrebnu opremu, posao se obavi brzo i sigurno, a često rotacija ulazi i u cijenu redovnog servisa.

Vrlo bitan korak koji pravi razliku

Rotacija guma je mali, ali važan korak u redovnom održavanju vozila. Pomaže da duže koristite iste gume, a samim time i vožnja na cesti je sigurnija.