Razlika između dizel i benzinskog motora iz ugla održavanja

Razlika između dizel i benzinskog motora iz ugla održavanja

Automobili s dizel i benzinskim motorima imaju različitu dinamiku vožnje, potrošnju i namjenu. No, kada je riječ o održavanju, te razlike postaju još izraženije. Troškovi, učestalost servisa i osjetljivost pojedinih komponenti razlikuju se značajno, pa je dobro znati šta vas očekuje prije nego što odaberete vrstu motora.

U ovom tekstu fokusiram se na četiri ključne komponente: injektore, turbine, filtere čestica (DPF) i svjećice.

 

1. Injektori, preciznost i osjetljivost

Dizel motor

Dizelski injektori (uređaj za napajanje parnih kotlova napojnom vodom) rade pod izuzetno visokim pritiskom (često i preko 2000 bara) kako bi raspršili gorivo u sitne kapljice i osigurali pravilno sagorijevanje. Upravo zbog tog pritiska:

  • Vrlo su osjetljivi na kvalitet goriva, nečistoće i voda u dizelu brzo oštećuju iglice injektora.
  • Cijena zamjene je visoka, prosječno od 400 do 1000 KM po komadu, ovisno o modelu.
  • Često je potrebna reparacija već na 150.000 do 200.000 km, posebno kod gradskih vožnji.

Benzinski motor

Benzinski injektori rade na znatno nižem pritisku i manje su osjetljivi.

  • Rijetko se kvare i njihovo čišćenje (ultrazvučno ili aditivima) dovoljno je svakih 60.000 km.
  • Cijena je niža i rijetko prelazi 200 KM po injektoru.

2. Turbine, dizel je ovisnik o turbini

Dizel motor

Većina modernih dizel motora ima turbo punjač, jer je potreban dodatni zrak za efikasno sagorijevanje dizela.

  • Osjetljivost na kvalitet ulja, loše ulje ili rijetka zamjena najbrži su put do kvara.
  • Tipični kvarovi su curenje ulja, pad napona u osovini ili potpuno otkazivanje turbine.
  • Popravka ili zamjena kreće se od 600 KM (reparacija) do preko 2.000 KM (nova turbina).

Benzinski motor

Benzinski motori mogu imati turbo, ali mnogi manji, atmosferski motori nemaju ga uopšte.

  • Kod turbo benzinca kvarovi su slični kao kod dizela, ali benzinske turbine traju duže jer motor generalno radi na višim okretajima s manje čađi.
  • Popravke su cjenovno slične, ali rjeđe potrebne.

3. DPF filter, noćna mora dizelaša

Dizel motor

Filter čestica (DPF) zadržava čađ i fine čestice iz ispuha, no za pravilno funkcionisanje potrebna je:

  • Redovna regenerisanje, motor mora povremeno raditi na višim obrtajima (autoput, brza vožnja).
  • Problemi u gradskoj vožnji, česta kratka putovanja sprječavaju regenerisanje, što dovodi do zapušenja.
  • Čišćenje ili zamjena, profesionalno čišćenje košta oko 300 do 600 KM, dok zamjena DPF-a ide i do 3.000 KM.

Benzinski motor

Benzinci nemaju DPF filter (osim novijih GDI motora koji imaju sličan GPF filter, ali on se rjeđe zapušava). To znači manje brige i niže troškove održavanja.

4. Svjećice, sitnica koja pravi razliku

Dizel motor

Umjesto klasičnih svjećica, dizel koristi grijače svjećice koje zagrijavaju komoru za paljenje na hladnom startu.

  • Najčešće otkazuju zimi, ali čak i kad ne rade, motor može upaliti (teže i uz više dima).
  • Cijena: 40 do 100 KM po komadu.

Benzinski motor

Benzinac koristi iskreće svjećice koje su ključne za paljenje smjese goriva i zraka.

  • Potrebno ih je mijenjati svakih 30.000 do 60.000 km.
  • Cijena je niska, 10 do 40 KM po svjećici, a zamjena je jednostavna.

I sad se postavlja pitanje koji motor je isplativiji za održavanje?

  • Dizel motor je odličan za duge relacije i veliku kilometražu, ali održavanje je skuplje zbog osjetljivih injektora, turbine i DPF-a.
  • Benzinski motor je jeftiniji za održavanje, idealan za gradske vožnje i kraće relacije, s manjim rizikom skupih kvarova.

Prije kupovine, razmislite o svojim navikama:

  • Ukoliko često vozite autoputem i prelazite više od 20.000 km godišnje, dizel je i dalje isplativ.
  • Automobil koristite pretežno u gradu i prelazite manje kilometara, benzinski motor je dugoročno bezbolnija opcija.