Najčešće greške vozača nakon obavljenog servisa
Većina vas misli da je odlaskom na servis posao gotov. Auto popravljeno? Usluga plaćena? Papiri potpisani? Gas! No, upravo nakon toga, vozači često naprave greške koje mogu pokvariti ono što su mehaničari satima strpljivo popravljali.
Želite li da vaš auto zaista “diše punim plućima” i da investicija u tehnički pregled ne ode niz auspuh, obratite pažnju na ovih nekoliko čestih grešaka.
1. Ne provjerite stanje vozila prije nego što izađete iz servisa
Zvuči banalno, ali većina jednostavno sjedne i odveze se. Kasnije primijete da klima ne radi, neki zvuk se ponovo javlja, svjetlo na tabli i dalje gori… U tom trenutku nije više jasno je li greška do mehaničara ili se nešto u međuvremenu desilo.
📌 Savjet: Prije nego što krenete, prođite sa stručnom osobom osnovne tačke: kočnice, svjetla, klimu, kontrolnu tablu, haubu. Ukoliko su mijenjali ulje, pitajte koje su koristili. Uradili su veći servis, tražite kratko objašnjenje šta je tačno urađeno.
2. Ignorišete preporuke mehaničara
Rečeno vam je da ne vozite brže od 80 km/h narednih 300 km, ili da je potrebno provjeravati nivo ulja u narednim danima.
Mnogi ih shvate kao “servisne floskule”, ali to su vrlo konkretne preporuke zasnovane na stanju vašeg vozila. Ignorisanjem će doći do većih kvarova i ponovnih zahvata na automobilu.
📌 Savjet: Zapišite preporuke odmah nakon tehničkog pregleda, ili ih fotografišite ako su na papiru. Znanje „ne boli“, a štedi novac.
3. Ne provjeravate nivo tekućina nakon servisa
Možda je sve urađeno kako treba, ali sistem može “progutati” određenu količinu ulja ili rashladne tečnosti u prvim danima. Posebno ako je auto dugo stajao ili su rađeni radovi na motoru.
📌 Savjet: Dan ili dva nakon servisa, uzmite nekoliko minuta da provjerite ulje, rashladnu tečnost i kočionu tečnost. Niste sigurni kako, pitajte mehaničara.
4. Odmah krećete na duže putovanje
Auto je možda spreman, ali vi još ne znate kako se ponašati nakon servisa. Česta greška je spakovati kofere, sjesti s porodicom i krenuti na put dug 700 km, odmah sutradan nakon velikog servisa.
📌 Savjet: Prvo vozite auto u gradskoj vožnji ili na kraće relacije da vidite ima li curenja, neobičnih zvukova ili upozorenja na tabli. Put može sačekati dva-tri dana, ali sigurnost ne smije.
5. Ne čuvate račun i zapis o servisu
Ako dođe do problema, nema boljeg dokaza od originalnog naloga servisa i računa. Pored toga, uredna servisna historija povećava vrijednost auta prilikom prodaje. A vi ostavljate dojam ozbiljnog i odgovornog vlasnika.
📌Savjet: Držite servisne papire na jednom mjestu (fascikla, pretinac u autu, digitalna kopija). Ako imate elektronski dnevnik, još bolje.
6. Ne osluškujete auto
Iako je izašao sa svježim filterima i uljem, auto vam i dalje nešto “govori”. Zvuk, vibracija, slabiji odziv, sve su to signali koji ti mogu ukazati da nešto ipak nije riješeno ili se novo pojavilo.
📌 Savjet: Prvih nekoliko dana nakon servisa vozite pažljivije. Isključite muziku i osluškujte. Ako nešto ne štima, odmah se vratite u servis.
Servis nije kraj – to je početak vaše odgovornosti
Servis je timski posao. Mehaničar uradi svoj dio, ali vi ste ti koji će odlučiti hoće li taj trud potrajati. Malo pažnje nakon tehničkog pregleda može spriječiti velike nevolje. Investiranje u održavanje je mudro, ali biti uvijek pažljiv je pametnije.
Poštujete zarađeni novac, pratite ove savjete. Ukoliko vam se blog svidio, podijelite ga s nekim ko se sprema na servis (ili koji stalno zaboravlja da zamijeni ulje 🙃).
Vozi sigurno i pametno, jer servis nije kraj, nego tek početak nove etape!