Kad vozilo upozorava: 5 znakova da je vrijeme za nove disk pločice

Kad vozilo upozorava: 5 znakova da je vrijeme za nove disk pločice

Vožnja teče mirno, muzika svira, sve djeluje u redu, do trenutka kada pritisnete papučicu. Umjesto poznatog, glatkog usporavanja, javi se škripa, podrhtavanje ili osjećaj nesigurnosti pod nogom. Vozilo tiho signalizira da nešto nije kako treba.

Disk pločice su dio kočionog sistema i imaju zadatak da, prilikom kočenja, stvaraju trenje koje usporava i na kraju zaustavlja automobil. One se nalaze unutar kočionih čeljusti (kliješta) i pritiskaju se o disk (rotor) svaki put kada pritisnete pedalu kočnice.

Gdje se nalaze disk pločice?

One su postavljene na svakom točku koji koristi disk kočnice. Kod većine automobila, to su prednji točkovi, dok kod novijih modela često ih imaju i zadnji.

Na svakom disku se nalaze dvije pločice, jedna s unutrašnje, a druga s njegove vanjske strane. Kada pritisnete kočnicu, one se istovremeno stegnu i pritisnu disk, stvarajući trenje koje zaustavlja rotaciju točka.

Kako funkcionišu?

Sve počinje s pritiskom na kočnicu. Taj pritisak pokreće hidraulički sistem, koji zatim aktivira kočione čeljusti. One, poput kliješta, stegnu disk pločice o rotirajući kočioni disk. Trenje koje pritom nastaje omogućava vozilu da uspori ili se potpuno zaustavi.

Disk pločice su jedna od ključnih komponenti sistema za usporavanje i s vremenom se troše.

Prepoznati prve znakove njihove potrošenosti znači, zaštititi ne samo tehničku ispravnost automobila, već i vlastitu sigurnost. Evo 5 znakova, koji najčešće ukazuju na to da je vrijeme za intervenciju.

1. Škripanje i zviždanje

Zvukovi koji dolaze iz unutrašnjosti točkova prilikom pritiska na papučicu zaustavljanja  poput škripanja ili zviždanja, najčešće su prvi znak da su obloge pri kraju. Mnogi proizvođači ugrađuju metalni indikator koji proizvodi zvuk upozorenja kada se materijal istroši do minimuma.

Ukoliko se zanemari ovaj signal, dolazi do škripanja metala o metal, što znači da trenje više nije kontrolisano i da se oštećuje disk, što dodatno povećava troškove popravke.

2. Sporije reagovanje vozila pri zaustavljanju

Ukoliko je potrebno više prostora da se automobil zaustavi, postoji mogućnost da su elementi za usporavanje oslabljeni. Smanjena efikasnost može ukazivati na istrošenost pločica, ali i na dodatne tehničke nepravilnosti koje zahtijevaju hitan pregled.

3. Vibracije tokom usporavanja

Podrhtavanje upravljača ili papučice često su rezultat neravnomjernog trošenja kočionih diskova, što se dešava kada se vozilo vozi s previše istrošenim pločicama. Vibracije narušavaju stabilnost i preciznost prilikom smanjenja brzine, posebno u hitnim situacijama.

 4. Promijenjen otpor papučice

Osjeite kako papučica “propada” dublje nego inače, djeluje mekano ili ne pruža otpor kao ranije, moguće je da je riječ o ozbiljnijem problemu sa mehanizmom za zaustavljanje. Iako se može činiti kao manji kvar, u pitanju je signal koji nikako ne treba ignorisati.

5. Zašto je vizuelna i servisna provjera ključna

Kod vozila s aluminijskim felgama često je moguće „golim okom“ uočiti debljinu obloga. Ukoliko je sloj materijala tanji od 3 mm, to je jasan pokazatelj da su potrošne komponente na kraju svog vijeka.

🚗 Vrijeme je za kontrolu!

Sistem za usporavanje ne upozorava uvijek dramatično, ali oni koji pažljivo osluškuju svoje vozilo mogu na vrijeme prepoznati promjene. Zvukovi trenja, slabiji odziv pri usporavanju, vibracije i promijenjen otpor pod nogom jasni su pokazatelji da je vrijeme za zamjenu disk pločica.

Redovan pregled i pravovremeno održavanje ovih komponenata štiti automobil, produžava vijek trajanja ostalih dijelova i osigurava ono najvažnije, sigurnost putnika i drugih učesnika u saobraćaju.